marți, 19 aprilie 2011

Cât mai costa o aplica si o lustra în plina criza

Am povestit undeva despre prioritatile pe care le-am avut când am ajuns aici acum zece ani, de data asta nu ca turist ci ca resident si cu un contract de munca în buzunar. Si mai discutam zilele trecute într-un cerc restrâns si deci select despre cum poti cheltui în mod optim banii pe farfurii cu gauri, dopuri colorate, pantofi sau mobila. Mi s-au cerut detalii. Le dau :

Când am cumparat acum sapte ani casa în care stam azi am avut doar luna august la dispozitie ca sa o punem la punct. Si am reusit, noi, Andreea care era în vacanta, prietenii, colegii si câtiva profesionisti pentru treburi mai de finete. Nu a ramas niciun centimetru neacoperit de vopsea, tapet, zugraveala sau parchet. Astfel ca pe 6 septembrie ne-am mutat. Am trecut cu vederea mici lucruri inestetice : mocheta de pe scara care duce la etaj era putin uzata dar am spus ca asta nu ne împiedica sa ne mutam, va fi prima urgenta dupa instalare. La fel, în salon se vedeau doua perechi de sârme iesind dintr-un perete, semn ca acolo ar fi trebuit montate doua aplice, dar nici asta nu ne tinea în loc.

Asa cum se întâmpla întotdeauna, au aparut însa alte si alte urgente si cheltuieli dupa mutare, asa ca aceste doua detalii au trecut pe planul doi. Acum trei ani, profitând de o vizita a Andreei ne-am hotarât sa decida ea ce aplica sa luam (locul celeilalte fusese acoperit de un tablou), plus o lustra, evitând diplomatic noi dispute conjugale legate de model si culoare, dispute care ma epuizasera iremediabil la alegerea celorlalte decoratii din casa, unde ideile mele se dovedisera a nu fi cele mai bune, evident. Andreea n-a avut nevoie de mai mult de un magazin ca sa decida : "Mobila voastra din salon nu este nici clasica dar nici suficient de moderna ca sa pot alege o aplica, iar una neutra nu-mi place".

Asa ca pâna la urmatoarea ei vizita am fost la niste magazine de mobila din Belgia unde am pus de comun acord (!?) ochii pe un salon. Când a venit Andreea a validat alegerea noastra (lucru destul de rar dealtfel), am facut comanda si contractul (costa 6500 !!) si dupa vreo trei luni ne-a fost livrata si instalata. Asta se întâmpla la începutul lui 2009. Nimic nu ne mai împiedica sa luam aplica si lustra. Si totusi aplica, amarâta aia de aplica de 50 de euro si lustra cam tot atâta au mai asteptat înca doi ani pâna le-am luat, iarna asta, pentru ca între timp, nu-i asa ?, au aparut alte… urgente si cheltuieli.

Deci o recomandare pentru oamenii chibzuiti care nu arunca banii aiurea : o aplica si o lustra = cca. 6600 euro. Dai un ban, da’ stii ca nu-l mai ai !!!

PS Mocheta de pe scara nu-i schimbata nici în ziua de azi.

18 comentarii:

  1. Asa e cand vrei sa decorezi casa. Tot timpul ti se pare ca mai trebuie ceva, mai trebuie cumparata aia, aia,
    parca nu se mai termina...

    RăspundețiȘtergere
  2. Ah! La noi durează 5 ani până când omul meu cedează psihic şi în sfârşit zice: ok, e timpul pentru aplice.
    Eu am cedat in primii 5 ani, apoi m-am obişnuit. Fiecare cu ritmul lui, de ce să mă enervez? :))

    RăspundețiȘtergere
  3. :))
    Dar sunt foarte frumoase, merita!

    RăspundețiȘtergere
  4. @Ina
    Le las pentru tine la 4000 pe-amândoua, le iei? Ti le-aduc si-acasa!

    RăspundețiȘtergere
  5. @Costel
    Cu ce iau de la Ina fac si scara din lemn natur sau marmura!

    RăspundețiȘtergere
  6. @Cristi
    Si când se termina, constati ca trebuie s-o iei de la început...

    RăspundețiȘtergere
  7. @Sophie
    Si dupa ce-ati decis ca e timpul pentru aplice cât mai dureaza pâna le luati si cine le alege? La noi asta a fost mai greu si destul de scump si cu un pic de deranj...

    RăspundețiȘtergere
  8. sunt frumoase. zi merci ca s-au "asortat" cu arhitectura casei, altfel puteau fi muuult mai scumpe. :)))

    RăspundețiȘtergere
  9. asta-i ca aia cu: “stii tati, am fost pe la magazine si mi-am luat o gentuta, sa se asorteze cu esarfa aia pe care mi-ai facut-o tu cadou de 8 martie; si fiindca n-aveam pantofiori sa se asorteze cu gentuta mi-am luat si o pereche de pantofiori cu toc inalt o frumusete, o sa vezi; si fiindca se asorta perfect cu esarfa si gentuta si pantofiorii, mi-am luat si o rochita, n-a fost prea scumpa, o sa-ti placa; si daca tot mi-am luat rochita am zis sa-mi iau si o jachetica tare chic care se asorteaza perfect cu rochita ca uite a venit primavara si n-aveam nimic potrivit….”
    na, sa mai faci cadou esarfe altadata!

    RăspundețiȘtergere
  10. Noi tocmai ce am terminat de renovat in urma cu cateva luni. Al meu sot a fost la fel de "diplomat" si nu s-a bagat la alegerea accesoriilor. In schimb mergeam in magazine dupa un lucru si ne intorceam cu zece :))

    RăspundețiȘtergere
  11. Le iau, cum sa nu, asa un chilipir, dar ce te faci tu ca trebuie sa schimbi iar toata mobila, drumul in Belgia, alea-alea...

    RăspundețiȘtergere
  12. @Mosu
    Mai era una cu un tip pe care l-a trimis nevasta într-o sâmbata sa-i cumpere tampoane si a venit acasa cu undita, echipament de pescar, cort, barca cu motor si un Jepp care s-o traga, pentru ca l-a convins vânzatorul: "Daca tot e doamna indispusa, n-ar fi mai bine sa mergeti la pescuit weekend-ul asta?"

    RăspundețiȘtergere
  13. @Cora
    Adica daca nu se asortau erau mai scumpe? Da' de unde stiau aia de la Icheia cum e casa mea?

    RăspundețiȘtergere
  14. @Irina
    Atâta ne-a mai ramas, sa fim diplomati. Parca daca nu era se rezolva ceva? Diplomatia este autoprotectie. Mie-mi plac peretii colorati. Am reusit câte unul în fiecare camera, deci 25%.

    RăspundețiȘtergere
  15. @Ina
    Fac un sacrificiu, merita si e bine sa ajut în post, îmi mai iarta si Dumnezeu din pacate!

    RăspundețiȘtergere
  16. @Mosu
    Pardon, m-au luat degetele pe dinainte Jeep, nu Jepp!!

    RăspundețiȘtergere
  17. suprafetele mari dau bine cand le tai cu un perete colorat .
    Pic #4... red scarlet e si in livingul meu ! hmmm ...altfel aici casele vin gata zugravite , curate.
    Ikea never. just 4 roommade campus .
    mult costa in Fr o aplica si-o lustra :)
    salut ! ,j

    RăspundețiȘtergere

Scrieti baieti, numai scrieti!