marți, 26 aprilie 2011

Miercurea fara cuvinte (3) - Floralies...

… este o expozitie de flori, 14 hectare de lalele mai ales, deschisa în fiecare primavara în aprilie - mai la castelul Grand-Bigard, în zona flamanda a Belgiei, aproape de Bruxelles.

In 1593 flamandul Busbecq, ambasador la Constantinopol, a vazut în gradina palatului o floare care i-a placut. Drept pentru care a trimis câtiva bulbi prietenului sau olandez Carolus Clusius, biolog si botanist, care a cultivat-o în gradina lui. Era laleaua. Astazi, dupa mai bine de 4 secole, vedem unde s-a ajuns : 15 familii, 125 de specii si 5600 de varietati.

42 de comentarii:

  1. Impresionant!Atât florile cât și fotografiile!N-am cuvinte.

    RăspundețiȘtergere
  2. chiar nu cunosteam povestea lalelelor...
    castelul e de basm...despre lalele...toate niste zane...
    superbe fotografii...

    RăspundețiȘtergere
  3. Imi plac cele cu forma clasica, putin inchise (nu la culoare). Dar nu stramb din nas...florile, mai ales cele de primavara, sunt oricum si in orice forma, frumoase!

    RăspundețiȘtergere
  4. Toate sunt frumoase dar cele negre şi cele cu petalele creţe inspiră aşa un aer boem , nu ştiu pe mine mă duce cu gândul la prinţese ,baluri ,rochiile acelea din catifea şi mai ales că si castelul participă egal la întregirea imaginii .

    RăspundețiȘtergere
  5. Superbe lalelele, nu ca astea amarate de pe la noi, pe care abia le zaresti printe firele de iarba crescute mai mari decat florile.

    RăspundețiȘtergere
  6. Waw! E adevarat nu e nevoie de cuvinte...

    RăspundețiȘtergere
  7. @Se-cret
    Nimic nu-i meritul meu. Florile asa le-a facut Dumnezeu si gradinarii de-acolo, iar pozele sunt facute de Nana cu un aparat de buzunar...

    RăspundețiȘtergere
  8. Da, superb! Se vede că nu aveţi "admiratori ai frumosului" prin zonă...

    RăspundețiȘtergere
  9. @Pandhora
    Multumesc, Nana mai ales ca ea le-a facut. Numai zâne pe-aici!
    Povestea cred ca o gasesti pe net, la Floralies Grand Bigard gasesti tot.

    RăspundețiȘtergere
  10. @Sophie
    Ai vazut filmul "Laleaua Neagra"? Ei bine, chiar asa nu s-au facut înca, dar mov închis se mai pot vedea. Pacat ca nu te entereseaza, daca le-ai vedea în natur...

    RăspundețiȘtergere
  11. @Sorin
    E-hei Sorine, boemi, printese, baluri, da' tu crezi ca-s de capul meu?

    Oricum, ne bucuram ca te-am facut sa te gândesti la asa ceva!

    RăspundețiȘtergere
  12. @Irina
    Deci totul este relativ Irina. Daca tai iarba (sau buruienile!) se vad mai bine lalelele!
    Nu-i vina lor, saracele!

    RăspundețiȘtergere
  13. @Ina
    Doua vorbe acolo, tot ar trebui sa zica fiecare, chiar daca ne penalizeaza, sa stie fiecare despre ce-i vorba!

    RăspundețiȘtergere
  14. @Constantin Gheorghe
    De ce? E cam pustiu? Sunt 14 ha totusi, deci lumea-i cam rara...

    RăspundețiȘtergere
  15. ce de-a lalele:) cate flori...
    o zi precum florile din fotografii:)

    RăspundețiȘtergere
  16. Spaţiul amplu s-a umplut de culori...
    Idei să fie.

    RăspundețiȘtergere
  17. ce de culori, o feerie! imi inchipui ca ati iesit bolnavi de culoare de acolo ;)

    RăspundețiȘtergere
  18. ...Florile caută sclipirea stelelor
    şi clădesc ele singure curcubee
    sub tremurul glasului de ciocârlii
    strângând şi culorile înmiresmate.

    Florile au înţelesuri neînţelese
    şi lasă moştenire reînvierea,
    ne ţin întrebările fără răspuns,
    iar visul lor nu-l vom citi niciodată...
    poezie de Gheorghe Ionescu
    Superbe fotografii

    RăspundețiȘtergere
  19. Beautiful photos.

    I played too. Mine are here and here.

    RăspundețiȘtergere
  20. am specificat inadins ca nu stramb din nas, ca sa nu se inteleaga ca-mi plac doar cele inchise...adica si restul imi plac. NTZ, NTZ...cum ma denigrezi tu pe mine...:)

    RăspundețiȘtergere
  21. WOW! ce frumoase! mai ales acelea albe franjurate, si ultimile - cele negre!
    Happy WW!
    ps: Leusteanul ce-ti mai face?

    RăspundețiȘtergere
  22. ce de mai de lalele... Frumos. :))

    RăspundețiȘtergere
  23. Foarte frumoase flori, minunate fotografii! :)

    RăspundețiȘtergere
  24. @ tu26dor
    Lalelele erau cele mai multe, dar nu sunt doar lalele. Cred ca pe locul doi vin zambilele. Un sfârsit de saptamâna la fel si tie.

    RăspundețiȘtergere
  25. @Costin
    Multumesc frumos. Pozele le-a facut Nana, poate singurul meu merit este ca i-am tinut geanta tot timpul ca sa aiba mâinile si imaginatia libere.

    RăspundețiȘtergere
  26. @Catalin
    … si putina bunavointa. Bani cred ca trebuie doar la început pentru ca dupa aceea biletele de intrare acopera cheltuielile.

    RăspundețiȘtergere
  27. @Dama fara camelii
    Nu, de fapt e o “gradinita mica“ îngrijita cu dragoste de cineva priceput.

    RăspundețiȘtergere
  28. @ redsky2010
    De culoare poate nu, dar daca stai putin mai mult lânga stratul acela “micut“ de zambile sigur te doare capul.

    RăspundețiȘtergere
  29. @Iulisa
    … si frumoasa poezie. Multe asemanari cu anumite stimate si delicate persoane…

    RăspundețiȘtergere
  30. @Cafe au lait
    Tnx!! Would you like to join us?

    RăspundețiȘtergere
  31. @Carmen
    Negre, negre sunt numai în filmul cu Alain Delon ! Câti ani le-or fi trebuit sa ajunga la asa ceva. Unele nici nu mai seamana a lalele, noroc de frunze ca-ti dai seama.
    Leusteanul îti multumeste pentru interes si sportivitate, creste, ne mai hraneste, îsi urmeaza menirea. Dar al tau ?

    RăspundețiȘtergere
  32. @Cora
    Iti dai seama ce era pe tot domeniul castelului, nu se poate vedea totul în câteva poze. Am în total sute…

    RăspundețiȘtergere
  33. @Cristi
    Multumesc Cristi, am sa transmit autoarei…

    RăspundețiȘtergere
  34. O feerie de culori. O fereastra deschisa sufletului.

    RăspundețiȘtergere
  35. wow... ce frumusete-ai strans, aici!
    SUPERB!

    RăspundețiȘtergere
  36. @Andrei
    Doamna le-a facut si eu le-am postat! Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  37. mi-e tama sa aduc miculdejun...il mananca florile tale :)
    salut la Fr !

    RăspundețiȘtergere
  38. De doj' de minute fix ma uit si ma tot uit la ele. :)

    RăspundețiȘtergere
  39. mai da ce mai vorbiti :))
    pana am ajuns in josul paginii, sa-mi spun si eu pararea, am obosit mouse-ul...
    intr-adevar superbe flori..iubesc enorm toate florile vii...imi vine sa le sarut si sa le imbratisez...mai ales dimineata, cand sunt cu roua-n petale....
    ma gandeam sa cumpar si eu cativa bulbi...dar pe site-ul organizatorilor de festival...preturile erau intre 7.99 $ si 30 $ pe bulb...
    cam mult..nu crezi ?! :(

    RăspundețiȘtergere

Scrieti baieti, numai scrieti!