marți, 16 octombrie 2012

Un putzoi…

"…da împarate, caci putzoiul ce citesti
Nu e om normal, el este pleava stirpei românesti"

Asa sunt eu, când ma inspira cineva, îmi aduc aminte de Eminescu. Mai modific uneori, nu mult si numai daca este cazul.

Imi aduc aminte de un afis care umplea Parisul al unui meci de fotbal Franta – România pe care erau niste tigani. Imi mai aduc aminte de o emisiune TV unde geniul moderatorilor, Ruquier pe numele lui, spunea ca, atentie, românii saluta cu "sil vu ple musiu", vorbe idioate însotite de gestul mâinii întinse. Imi aduc de asemenea aminte de protestul ambasadei sau chiar al Ministerului de Externe, protest criticat de unii pupincuristi de teapa celui din titlu. Si îmi mai aduc aminte si de asta. Si totusi nimeni nu sufla o vorba.

Dar sa te fereasca Dumnezeu sa spui ceva de ceilalti compatrioti, colorati si ei, care au si ei pacatele lor si pentru care platim cam doua salarii pe an.

Sa fie clar, nu am nimic nici cu, nici contra tiganilor, chiar am prieteni printre ei, dupa cum nu am nimic nici cu, nici contra negrilor sau arabilor printre care am la fel de multi, poate chiar mai multi prieteni. Evident, nici unii, nici altii nu (ma) fura.

Culmea, ala care zdrangane în titlu nu ma fura, dar îi pute gura a popouri din Défense. Iar daca-i iei aifonul din mâna continua sa se uite-n palma înca o ora fara sa-si dea seama. Am sa continui sa-l citesc si sa-l plesnesc. Iar pentru fiecare comentariu pe care mi-l refuza îi dedic un text.

De data asta îl întrebasem "Intelegi araba ?". Atât. Data viitoare îi dau si link-ul.

13 comentarii:

  1. n-am inteles nimic...da' ai dreptate...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adica vrei sa spui "pe astia nu-i bine sa-i contrazici!"
      Am înteles aluzia, daca citesti al doilea link ai sa vezi ce vreau sa spun. Sunt unii carora le pute România, la gramada, bulevarde, muzee, cârciumi si chiar restaurantul garii. Pe lânga asta mai scriu si cu accent, ca fotbalistii care au stat o luna în Italia si uita... asta... come si chiama, limba de la casa.

      Ștergere
  2. Coane, va bateti intre voi cu vitejie si-n timpul asta vv e prim ministru si becali europarlamentar. Oare aia doi or fi intelegind araba?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si crezi ca n-o sa mai fie astia daca stam în genunchi sau în patru labe, oriunde ne-am afla? Uite, ca sa-i laud pe francezi, au început si ei sa mai reduca salariile prin unele locuri, dar nu le-au taiat de tot si nici nu-i referendum pe-aici.
      Becali e demult pe la Bruxelles, sau ar trebui sa fie.

      Ștergere
    2. Bag seama ca nu iti sint pe plac. Nu e nici o problema. Avem toti dreptul sa ne placa sau nu diversi indivizi. Nu o sa imi pierd vremea sa te conving ca rationamentul tau, daca o fi vreunul, e gresit. Iarasi, e dreptul tau sa crezi ce vrei despre cine vrei, ca-l cunosti sau nu, nu ma intereseaza pe ce iti cheltui tu energia iar sanatatea ta mintala nu este in preocuparile mele.
      O singura rugaminte am, nu stiu daca vei fi in stare sa o respecti: te rog frumos sa nu ma mai insulti.

      Ștergere
    3. Draga Iliuta, încep spunându-ti ca tot, dar absolut tot ce-mi spui, e valabil si invers. Inclusiv ca "nu-ti sunt pe plac". Ai asteptat o zi ca sa-mi dai un raspuns. Ori nu-l dadeai, ori ar fi trebuit sa fie mai elaborat. Probabil esti obosit si ai cazut în propria-ti capcana. Dupa cum ai vazut din comentarii, aproape nimeni nu stie ce mi-a venit si cu cine m-am certat. Acum stiu toti. Nu te-am numit nicaieri, nici Zdrângu, nici Iliuta. Te-ai numit azi tu singur.

      Repet ce-am spus mai demult. Ai raspuns mereu cu superioritate nejustificata si chiar cu insolenta la toate comentariile mele, înca de pe vremea bicicletei si a Doamnei de nu stiu unde mai era. Textele au ramas, le poti consulta, cu tot cu greselile de gramatica impardonabile pentru nivelul tau... Stiu ca nu esti prost, stii ca nici eu nu sunt, asa ca aluzia cu trimisul meu la origini am priceput-o exact asa cum ai facut-o. Odata, demult, te-am invitat la masa în Paris si m-ai refuzat pentru un motiv ridicol : în ziua aceea ai avut o formare. Sa-ti spun un secret : Franta poate fi invadata fara prea mari eforturi la prânz, când toata lumea manânca. Evident glumesc, dar cu cineva ca tine trebuie s-o spun, nu se stie... Deci nu-ti cadeau galoanele mon cher, mai ales ca era pe lânga slujba ta. Mânacm cu fiica mea care lucreaza tot în Défense. Când m-a întrebat cineva de ce te mai citesc am raspuns sincer pe blog ca-mi place cum scrii si ca ai simtul umorului. Stii si asta… De aceea înca mai esti pe lista mea. Probabil si pe tine te mâna ceva ca citesti tot ce scriu, desi nu ai blogroll. Doar ca esti mai "discret", nu trebuie sa se vada !

      Imi recunosc un "defect" : nu-i suport pe românii care-i vorbesc de rau pe români, la gramada si fara sa aleaga. De fapt de aici a început totul. Nu stiu ce faceai tu acum 18 ani, dar eu eram în Franta. Cât a coborât Franta de atunci, atât a urcat România. Trebuie sa fii orb sau rauvoitor ca sa nu vezi asta. Si da, mai am un defect : cu trecerea anilor suport din ce în ce mai greu impolitetea si uneori magariile, indiferent ca vin din Courbevoie, România sau Canada, din partea unor persoane cu pretins staif dar care vorbesc înca din colbul ulitei lor. "Imbracati în frac si încinsi cu curmei de tei", asa spunea un profesor de-al nostru, esti moldovean, stii ce-i aia curmei…

      Despre insulte, citez din cineva pe care-l cunosti bine : "rationamentul tau, daca o fi vreunul", "sanatatea ta mintala nu este în preocuparile mele". Ce-as putea spune pe limba ta ? Sa-ti fie rusine ! Daca voi avea vreodata nevoie de vreo completare a educatiei, mai am înca profesori care traiesc.

      Asa ca, Domnule Iliuta, daca te-ai suparat ca-l fac "putzoi" pe un Domn, te rog sa ma scuzi, dar cred ca nu te superi daca-l fac Domn pe un putzoi. Noapte buna Domnule !

      PS Iti dau bani de-o bere ieftina daca-mi spui a cui e poanta ! E francez, hai da-o dreacu', nici asta nu stii?

      Ștergere
    4. Nu am a ma justifica in fata dumitale de nimic, pentru ca nu te priveste.
      O vorba din batrini zice ca daca nu iti place emisiunea la care te uiti, schimbi canalul. Iar daca nu gasesti nimic de vazut pe alte canale, inchizi televizorul si pui mina pe o carte.
      In ce ma priveste, asta e ultima interactiune cu tine, facuta din proprie initiativa pe care ti-o ofer. Nu e cazul sa te obosesti sa imi raspunzi.

      Esti un om demn de mila, pe bune.

      Ștergere
    5. Ai mai asteptat o zi si tot prost a iesit! Iliuta, când treci de la o zi la alta de la “tu“ la “dumneata“ esti ipocrit. Iar când în acelasi text zici “dumitale“ si pe urma “ interactiune cu tine“ esti ametit rau amice, parol ! Si clopoteii “linga, linga…“. Stiu foarte bine pe cineva care se pricepe la chestii de astea, vorbesc în general. Sâmbata viitoare va fi la Paris, as putea sa-ti aranjez un rdv ? Gratis si discret, pentru prieteni oricând e posibil…

      In particular, tot ce se întâmpla la mine pe blog ma priveste si asta hotarasc eu, nu tu. Daca nu-ti sterg comentariile înseamna ca nu sunt las si mi le asum. Pe tine te priveste doar blogul tau, unde moderezi comentariile incomode. De ce ? E problema ta, dar te rog s-o explici la tine.

      Treaba cu vorba din batrâni si schimbatul canalului o stiam de la bunicul meu, care si el o stia de prin 1900. Da, el nu se uita decât la Eurosport… O vorba din “tineri“ spune ca “ai carte, n-ai parte“. Cauta-ma pe unde vrei si ai sa vezi ca am scris mai mult decât ai citit tu, à propos de carti.

      Mila ta ma onoreaza. Esti un om tânar, ti-am mai spus-o, dar ai început deja sa îmbatrânesti urât. Din pacate o sa-ti dai seama de asta (poate) când vei avea vreo 60 de ani ca mine, dar va fi prea târziu. Indivizi ca tine, corecti, clonati, impecabili, parte a turmei care zice “ da, yes, oui chef“ chiar daca nu-i întreaba nimeni, fac un rau imens celorlalti (si români, da !), chiar daca lor le este bine, pentru moment.

      Amice, daca vrei sa polemizezi, fa-o la tine unde poti vorbi singur si sa-mi interzici comentariile, pentru ca sa te confrunti cu realitatea pe tine te doare. Ai avut o trauma si suferi, esti frustrat de ceva, esti marcat precum ocnasii lui Dumas cu crinul pe umar. Esti mic si te revolti în caruciorul tau cu rotile, de unde si obsesia cu bicicleta. Cei reali din carucior se ridica mult deasupra noastra, tu nu, pentru ca tie ti-e sufletul paralizat.

      Acum îti spun eu “nu te obosi sa-mi raspunzi“, asta însemnând sa nu mai deschizi gura pe-aici. Ai înteles ?

      Ștergere
  3. :) Te salut, Danule! In mare parte, extrapoland subiectul, sunt de acord cu tine. In mica parte, nu inteleg la cine anume faci referire, dar sunt convins ca ne vei face cunoscut si acest lucru.
    :)

    Lektor, Becali ajunge unde ajunge datorita lui populus (gloatei) care da cu stampila peste Becali, cum da Becali cu bistari peste BOR!
    Romania s-a degradat atat de mult, incat totul a devenit o mare mahala, o locatie fara acoperis unde felinarul rosu este "Luminita de la capatul tunelului" si asta nu fara stirea noastra, sau fara contributia noastra...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E unul pe lista mea de bloguri care zdrangane din când în când, ca sa zic asa.
      Când am scris textul de la al doilea link înca nu stiam: la vreo saptamâna dupa ce mi-au "montat" muezinii mobila în apartamentul fiicei noastre, m-a sunat fata sa ma întrebe daca nu i-am luat din greseala la plecare DVD playerul. Nu i-l luasem eu, l-au luat baietii. Imi pare rau ca avea înauntru un DVD cu "Moartea Domnului Lazarescu"... Fiecare are micile lui drame...
      Da, ai dreptate, dar am ales mereu "raul cel mai mic". In noaptea când se plimbau minerii pe la noi în bloc si sunau la usi "aleator", mi-am ras barba...

      Ștergere
  4. da...oamenii pot fi si urati...nimic nou...
    dar parca se uratesc din ce in ce mai mult...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se potriveste de minune, tu, care ma faci sa descopar restaurante pitoresti din Bucuresti si unde se manânca bine, ca doar de aia mergi la restaurant, si Domnul, caruia nu-i place sampania de la restaurantul garii! De Nord, din Bucuresti!
      Noapte frumoasa!

      Ștergere
  5. Va rog frumos, nu mai comentati la acest text. Sunt atâtea lucruri frumoase care ne asteapta! Chiar mâine!

    RăspundețiȘtergere

Scrieti baieti, numai scrieti!