sâmbătă, 9 iulie 2011

Subalternul meu Adrian Severin

Recitind ce spunea Conu’ Alecu mi-am adus aminte o poveste veche.

Când eram eu președinte de bloc în Doctor Felix, într-o perioadă de maxim relativ al carierei mele, Adrian Severin urca şi el treptele meseriei fiind atunci un tânăr jurist foarte suplu în comitetul asociației de locatari. El locuia la scara A, eu la B. Asta se întâmpla înainte de ‘89 când nu erau bani de reparații în subsol, nu erau gaze, nu era căldură, dar noi ne inundam unii pe alții cu toată căldura sufletească de care eram capabili, cu îndârjire şi fără preferințe pentru că toate țevile erau ruginite. Făceam ședințe sus la uscătorie sau jos la administrație şi ne luptam cu pisicile în exces, gândacii sau cu restanțierii, după caz.

Odată chiar am hotărât în unanimitate la o şedinţa să lărgim fraudulos duza de la alimentarea cu gaz a blocului ca să putem găti măcar noaptea. Au votat în unanimitate ”pentru” toți cei cinci locatari prezenți la şedinţă din totalul de 36, plus comitetul mai puţin D-l Severin, absent. Nu venea la nicio şedinţă deşi acceptase să fie în comitet, ne-am spus că e bun un avocat în asociație, nu se știe niciodată. Era tipul care purta întotdeauna o geantă diplomat dar şi un dosar sub braţ, mereu grăbit şi ocupat, costum, cravată desfăcută cu un gest de o neglijenţă căutată, vorbea cu ”tovarașe” şi avea mereu de dat sfaturi, mai ales când nu i le cerea nimeni. Sistematic, la sfârşitul fiecărei ședințe, când cei cinci-șase locatari membri ordinari prezenți plecau acasă şi rămâneam doar noi, ceilalți patru din comitet, apărea şi Domnul Severin (al cincilea) de la serviciu, obosit şi cu cravata la ” şi cinci”, evident: “Semnez tot ce-aţi hotărât. Sunt grozav de obosit!! Noapte bună!”.

După ‘89 când stăteam cu rândul de pază la parter să nu intre peste noi teroriștii sau minerii, în funcție de anotimp, D-l Severin nu mai era vecinul nostru, nu știu de ce.

Domnul Adrian Severin este azi om politic şi europarlamentar. S-a vorbit mult despre d-sa acum câtva timp. Se pare că nu se simte prea bine pentru că i-a scăzut mult imunitatea şi este expus la tot felul de viroze.

11 comentarii:

  1. Ii trece viroza cu antibiotice. A strans din timp antibiotice verzi cu semnul $ !

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu imi doresc sa le vina randul la toti, sa ajung ziua sa nu-mi mai doresc sa plec din Romania.

    RăspundețiȘtergere
  3. @Invizibilul
    Problema este ca asta nu s-a întâmplat la Bucuresti ci la Bruxelles. Si acolo unii abia asteapta sa scoata iar ceva la vedere despre români. Si uite ca n-a fost nici EBA (cum se asteptau sau ar fi vrut unii), nici Gigi, ci un AS!!

    RăspundețiȘtergere
  4. @Minoki
    Vazând ce se întâmpla peste tot (deci si aici) eu nu-mi doresc decât sa ajung ziua în care sa ma întorc în România!

    RăspundețiȘtergere
  5. nu stiu cu ce te ocupi de fapt dar imi place sa cred ca esti pamfletar sub acoperire :)
    "simt enorm si vaz monstruos"...spusele lui Caragiale...le-ai putea trece fara grija pe cartea ta de vizita :))

    RăspundețiȘtergere
  6. @Pandhora
    Ma ocup cu programarea în informatica. Nicio legatura cu pamfletele. Dar mi-ar fi placut sa fiu!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Virozele sunt uşor de suportat în sezonul cald :)

    RăspundețiȘtergere
  8. @Catalin
    Domnu' Doctor, dar daca sunt gastrice? Iei un Lexomil (Calmepam) si nu-ti mai pasa de nimic! Dar cum le suporta cei din jur??

    RăspundețiȘtergere
  9. Sa speram ca-i dau astia o raceala de cativa ani, ca tare rau i-o mai fi pe caldura asta, imbracat in banii aia negri! Na, negrul atrage caldura si mai si!
    Stiu, visez, da' asa-mi place mie sa visez, mai ales cu ochii deschisi. :)

    RăspundețiȘtergere
  10. @Dr. Stoica
    Catalin de mai sus (culmea!) e si el doctor, ma rog, alta specialitate. Cum si eu sunt doctor de suflete, cu el discutam chestii profesionale legate de gastro-enteritele care apar vara. Ce spui tu e gripa aia noua, ultima, nu aviatica, zi-i domnule pe nume, aaaasa, porcina, bata-te norocul sa te bata!

    RăspundețiȘtergere
  11. Cred ca orice persoane publica de acum a avut inceputuri mai modeste.

    RăspundețiȘtergere

Scrieti baieti, numai scrieti!