luni, 11 iulie 2011

Turul Franței...

... este cea mai importantă competiție ciclistă a anului. Dar așa cum este prezentată la televiziunea publică, pe France 2, este şi un act cultural. Pe lângă încleștarea unei confruntări extrem de dure, dincolo de clasicele cățărări din Alpi şi Pirinei sau de coșmarul numit “Mont Ventoux”, vezi şi auzi aproape totul despre locurile filmate de pe motociclete, din mașini, avioane sau elicoptere, decent, sobru, documentat, cu pasiune şi cu mult respect.

Într-un an s-a nimerit să văd câteva etape la București, tot la o televiziune publică. Aceleaşi imagini, alt comentariu. Miştocăreala ieftină...

14 comentarii:

  1. Da. Mai trist e că mulţi habar-n-au ce efort considerabil depun aceşti sportivi. Eu i-am admirat mereu şi-i urmăresc cu interes de câte ori se poate. Am văzut - filmate, desigur!- nişte peisaje extraordinare pe traseele pe care rulează ei, locuri pe care altfel n-aş fi avut ocazia să le privesc.

    RăspundețiȘtergere
  2. @Blue
    Sunt ciclisti amatori care au ambitia sa urce pe Mont Ventoux doar pentru "placerea" lor si pentru palmaresul personal.

    RăspundețiȘtergere
  3. Dan, am vazut accidentul cauzat de masina televiziunii franceze. Nu credeam ca in Franta se poate intampla asa ceva. Masina respectiva a fost retrasa de la transmisiile televizate ale competitiei.

    RăspundețiȘtergere
  4. @Cristi
    Au dat de zeci de ori secventa pe toate canalele. Era o masina pentru interventii mecanice a televiziunii. Mai rau e ca unul din accidentati, olandezul, a fost aruncat în gardul de sârma ghimpata si i-au facut 33 de puncte de sutura!! Noroc ca azi a fost pauza si s-a putut reface cât de cât! Mâine vrea sa urce pe bicicleta!

    RăspundețiȘtergere
  5. N-am crezut ca o sa mai continue olandezul!

    RăspundețiȘtergere
  6. @Cristi
    Piciorul stâng e plin de bandaje, abia îl putea îndoi. O sa vedem azi.

    RăspundețiȘtergere
  7. @Sophie
    E o nebunie bicicleta asta. Urcat pe ea devii alt om, chiar daca rulezi singur, de placere, te bati cu tine, cu kilometrii, cu timpul, pâna aproape de lesin...

    RăspundețiȘtergere
  8. Ciclismul este una din pasiunile mele. In fiecare an ,incepand cu anii "90,urmaresc Turul Frantei.Anul acesta cred ca au fost cele mai multe accidente.Si din propria mea experienta (arcada sparta ,cap spart ,entorse ,genuchi umflati,clavicula fisurata, etc.)pot spune ca a devenit ,datorita vitezei si nu numai,un sport destul de periculos.:(

    RăspundețiȘtergere
  9. @Florentin
    Te asteptam, mi-am dat seama de pasiunea ta pentru bicicleta, pardon, ciclism, dar nu credeam ca ai ajuns asa "departe". Dar te înteleg. Nu m-am dat jos niciodata de pe bicicleta urcând o panta, chiar daca simteam ca-mi plesneste capul!!

    RăspundețiȘtergere
  10. @ Dan

    In iunie am facut un an de la ultimul accident ,cel cu arcada sparta .Si asta din cauza unui biet caine, speriat de claxonul unui "sofer bizon" ,mi-a intrat in roata din fata ,nu am mai putut sa-l evit ...si eram pe coborare.:((...dar e si o parte frumoasa in acest eveniment : suntem prieteni eu si cainele acum,de cate ori fac acel traseu iau mancare cu mine ...si pentru el...

    RăspundețiȘtergere
  11. pâna acum, am vazut la stiri doar câstigatorii etapelor si groaznicele accidente! în ultima vreme, datorita seriilor de dopping, sportul si-a pierdut din credibilitate... mare pacat! nu prea mai atrage spectatori. de altfel nici sponsori :(

    RăspundețiȘtergere
  12. @Florentin
    A dat Dumnezeu si n-am avut nimic grav pâna acum si sper nici sa nu am, la viteza aia cu toata casca praf te faci. Am vazut pe cineva care cazuse de pe un VTT. Dupa vreo luna de coma a scapat dar era ca o leguma. Doamne fereste!!

    RăspundețiȘtergere
  13. @Carmen
    Din nefericire în sportul de azi nu rezisti numai cu talent si munca si e pacat. E pacat pentru ca diferentele dintre competitori ramân aceleasi, cu sau fara substante. Cu substante performantele cresc la toti cei care le folosesc, dar cine mai este si dotat tot în vârf ajunge. Dar îsi distruge organismul.

    RăspundețiȘtergere

Scrieti baieti, numai scrieti!