luni, 9 ianuarie 2012

Revelion cazon (2)

... dupã care am continuat asa, inspirat de data asta de Pastorel, de-a dreptul revoltãtor.

PROGRAM DE MASÃ
(în antreu)


• Vodcã ruseascã în clondire aburite
• Mãzline de Tessalia grãmãdite în formã piramidalã
• Pastramã fragedã ca roua terfelitã cu mustar
• Salatã de bou cu fata înveselitã de gogosari acri tãiati în feluri multe
• Salamuri de la Sibiu cu pielita brumatã
• Rãcituri din porc adult si clapon rusinos, tremurând de frig
• Guguloaie cu sardele frecate-n draci cu iz de usturoi
• Brânzã zburatã (asta vine la urmã) cu fructe
• Scobitori (la indiscretie)
• Az n-avem oo în antreu
• Pauzã, pentru cei dornici cafe turceascã

(la masã în sofragerie)

• Pãstrãvi cari au fost copii odatã, în farforii lunguiete, batjocoriti cu cãtãlandri de usturoi chisati si înecati în zmântânã
• Sarmale de râmãtor vinovat cu mãmãligã amestecatã de-un bãrbat caresi bãnuie nevasta cã a esit în oras fãrã treabã, învelitã doar într-un stergar alb de in, sã nu se rãceascã (mamaliga, nu nevasta)
• Ratã pe varzã (dacã no fi decât varza, înseamnã cã a fugit rata)
• Cârnãciori cu gust atâtat, ca de femeie obositã, fripti hoteste la foc gales
• Fripturã asudatã în cuptor dimpreunã cu grãsimea în care s-a chinuit
• Pui fripti la vîlvãtaie, care cum ia prins dogoarea, cu cracii-n sus, ca neste mãgari, nerusinatii!
• Cartofe suptiri ca paiele, rumene sau ruginite în unt de lemn galbin ca de-o boalã veche
• Curechi înghesuiti în butoi, creti de ciudã
• Murãturi risipite într-un binecuvântat castron, iuti si acre deopotrivã
• Am mai uitat o pauzã care o lom când vret (cafe idem)
• Ciorbã de potroace fiartã-n taifasuri lungi, care zbârleste pãrul la ceafã si rãcoreste arsita de prin burdihanuri, cu ardei iuti, dati dracului
• Zamã de viţã (cu ia ne întâlnim dupã 12 noaptea)
• Sampanie bãutã afarã
• Cofeturi variate
• Fructe : mere, potrocale ce so putea
• Veselie motatã de om cu chef
• Cânticele schioape de de mult
• Pintre picãturi danturi si jocuri de socetate
• Cine mai vrea mai ia
• Aicea trebea brânza care am puso la început si care am uitato

Si încheia Pastorel asa povestea unui chef :

”Inchideti sicriul si puneti-i capacu’
Vreu sa ma ieie dracu’”

Culese, prelucrate îndelung în clocote mici si sfârâituri molcome, mâncate atunci si povestite acum.

8 comentarii:

  1. Asta e revelionul pe stilul vechi, fara dubiu, al mai fain :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Ei da , aşa da . Un adevărat festin !! aproape că nu-mi pot imagina , ce timpuri ...

    Pai ce să spun să vă fie de bine !

    RăspundețiȘtergere
  3. @Teo
    Avea tata saracul o vorba: "Tot era mai bine când era mai rau"!!

    RăspundețiȘtergere
  4. @Sorin
    Culmea, de mâncare mi-am amintit doar pentru ca am gasit meniul scris, fiecare mesean a primit un plic cu toata povestea asta. Ce n-am sa uit niciodata este ce distractie era!
    Ne-a fost (de) bine, în 30 de ani am avut timp sa digeram totul!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ohoo, mi s-a facut pofta de inca un Revelion! :))

    RăspundețiȘtergere
  6. @Cristi
    La cât de repede trece timpul, vine imediat urmatorul! Ma apuca groaza uneori! Nici nu s-a terminat bine ziua de ieri, crezi ca esti azi si de fapt e mâine!

    RăspundețiȘtergere
  7. Grozav menu ! Spun drept că mi s-a făcut o poftă de mâncareee..., chit că nu e ora potrivită !Da' unde încap atâtea bunătăți ?!

    RăspundețiȘtergere
  8. @Zina
    Pai de pe la 9 seara pâna a doua zi la prânz, era timp!

    RăspundețiȘtergere

Scrieti baieti, numai scrieti!