marți, 13 noiembrie 2012

Miercurea fara cuvinte (63) - Alfabetul chirilic

Traduce Carmen în nemteste...

30 de comentarii:

  1. ce fain e samovarul...nu am baut niciodata un ceai preparat astfel...
    se pare ca esti un cititor cat se poate de instruit :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Şi când te gândeşti cât durează ceremonialul preparării ceaiului îţi piere pofta să-l mai bei.
    Să ai o noapte liniştită.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oricum nu-i chiar ca la japonezi ! Asteptând însa ceaiul poti sa bei o vodca…

      Ștergere
  3. Frumos alfabet... dar nu e de mine :-)

    RăspundețiȘtergere
  4. jumatatea mea ruseasca(ca cealalta-i jidaneasca)...a recunoscut acele obiecte specifice neamului din care ma trag, din partea mamei...
    nimic nu poate inlocui un ceai rusesc facut la samovar si baut cu inghitituri mici, filtrat prin bomboana, ce se topeste intre limba si cerul gurii....bunica mea, cand eram mica, imi dadea ceaiul facut la samovar sa-l beau din farfurioara ..he he..ce amintiri mi-ai adus din trecutul indepartat, chiar prea indepartat...
    ps
    despre vodca am invatat mai tarziu cum, cand, de ce si in ce se bea ;) :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exact asa l-am baut si eu, din farfurioara si cu bucatica de zahar pe limba.
      Si doar la noi în casa nu eu sunt rusul, dar am vazut în filme…

      Ștergere
  5. Si eu am baut ceai facut la samovar, desi nu din farfurioara sau prin bomboana sau bucatica de zahar, ci asa dintr-o cana de sticla inconjurata cu un metal argintiu, si tin minte ca mi-a placut. Chiar mi s-a parut oarecum si tare, dar si dulce, desi nu era indulcit special. Are un cu totul alt gust si chiar "textura", daca se poate vorbi de textura in cazul unui lichid, decat ceaiul chinezesc, care mi s-a parut mai catifelat, oarecum ca matasea, dar si o aroma oarecum ca de portocala, (desi nu avea nici o aroma speciala de portocale), si altfel decat ceaiul de bush african, care mi s-a parut, tot la textura si aroma, ca un fel de scoarta de copac de pe langa radacina amestecata chiar cu putin pamant, (asa la nivel de imaginatie si miros legat de amintiri). Ceaiul indian ma enerveaza, desi nu as putea spune de ce, desi nu vreau sa sperii pe nimeni la nivel de horror, chiar mi s-a parut, tot la nivel de imaginatie, ca are gust oarecum de sange. Eu nu ma pricep la ceaiuri si nu beau ceai ff des, asa ca e posibil sa zic prostii, dar astea au fost impresiile mele.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din pahar cu support metalic beau boierii, nu mujicii !

      Ștergere
    2. Recunosc ca unul din role-model-urile mele preferate in viata a fost Micul Lord Fauntleroy, care in imaginatia mea e un fel de amalgam dintre personajul cartii pt copii si tineret cu acelasi titlu de Frances Hodgson Burnett + cantecul asta al formatiei de rock Upper Crust, http://www.youtube.com/watch?v=Cb50eNYL1DY

      Ștergere
  6. Am o tristeţe, mi-am vândut samovarul...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pacat ! Fiecare samovar are povestea lui, trebuie doar deschis robinetul. Stiu pe cineva care când a fost deportat si-a luat copiii, samovarul si a plecat în Baragan.

      Ștergere
  7. samovarul e de-a dreptul exotic dar restul sticlelor fac parte deja din alfabetul universal.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este într-adevar exotic, în România si cu atât mai mult în Franta. Iar vodca ruseasca adevarata e si ea o raritate aici, sticlele astea le-am luat din Germania. Alta viata…

      Ștergere
  8. Iubesc samovarele desi n-am avut niciodata. Mi-ar placea insa.
    O Matrioşka frumoasa insa am si eu. Aici:
    http://dragosteoarba.blogspot.ro/2012/03/happy-weekend-editia-1.html
    Imi place ceaiul negru cu aroma de bergamota... Si cel verde. Dar ala negru e preferatul.
    Frumoasa colectie ruseasca :)
    O seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie-mi place ceaiul bine îndulcit. Dar ma cam agita, mai rau decât cafeaua.

      Ștergere
  9. Răspunsuri
    1. Colectie de consumabile... Doar samovarul rezista de mai bine de 100 de ani!

      Ștergere
  10. putem invata rusa asa repede?! uite, samovar, votdka si Matrioșka stiu deja! :))) spune-mi g, acolo chiar totul este de origine rusa - ma refer si la pictura ce atârna pe perete?! ;)
    happy WW!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pâna si nevasta e de origine rusa, aproape. Tabloul cu irisi însa nu, e pictat de un artist iesean, Costache Agafitei îl cheama.

      Ștergere
    2. Если хочешь, можешь!

      Ștergere
  11. frumos samovar!
    ai un premiu la mine, aici: http://anastasiaanestis.blogspot.ro/2012/11/daruri-in-dar.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Saru' mâna pentru premiu, te invit la un ceai. Trebuie sa-l dau si eu mai departe?
      Cu cadoul de Craciun e mai greu, prima data trebuie gândit bine!

      Ștergere
  12. Lipseste o palinca din Ardeal!!Tocmai am fiert zilele acestea!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sticlele cu palinca sunt în dulap, exact sub vodci. Era vorba de chirilice...

      Ștergere

Scrieti baieti, numai scrieti!